0

Botak Again...!!

Tetiba jer rase cam nak post gambo kat sini... citer ni dah basi pun.. dah seminggu pun... tp nak jgk letak kat sini... mende ni mmg dah lame ibu rancang.. tp jumaat lepas baru menjadi.. huhuhu... anak ibu once again botak... shuuumeelllll sgt biler darwisy botak... makin tembam nengok muke dia... ibu suker sgt biler tgk darwisy botak... sbb aper.....


sebaba pertama....




ibu suker.....
















sebab kedua....









































mmg suker sgt biler nengok kepala die gondol......






























sebab ketiga....



























































botak kan chuuumeeellllll untuk bb n kanak2 riang......






















































cukup la kan sebab muasababnye ..... ye idok.... yg penting.... ibu maintain suker.... huhuhu.... dah la malas nak bebel banyak... layan jer la pic budak botak nie....




















0

To'ki @ Tok Nyang

am back.. setelah sekian lame x berbelog nie... hari ni tibe2 je semangat nak bercerita pasal satu cherite... alkisahnya bermula semasa ibu pergi megamall waktu lunch td... hajat nak g tgk baju ibu... tp smp jer megamall ibu terus je naik ke tingkat 2 pegi kedai makcik ibu... saloon kecantikan MAR... masa naik exkalator, mata ibu terpandang sesuatu.... ibu terpandang ni ha.... 


butik anakku..... 

dan pada masa sama jugak terpampang kat butik nie 

*

*


*


*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*




ibu pun... cepatkan la langkah kedai mak sedara ibu, jmp dia jap pastu terus jer pegi butik anakku... igtkan nak jalan2 jer sambil cuci mate, ermmmm, ader jugak ibu menuai kat butik anakku nie... sempatlah ibu tuai 2 pasang baju utk anak ibu... mahap pic x de...  tp kan, ibu bukan nak citer pasal nie sumer... ibu nak citer pasal nie....

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

******



arwah to'ki duduk sebelah kiri...


ha... inilah pic arwah to'ki @ tok nyang 

Arwah Haji Hamzah bin Ismail... naper ibu tibe2 nak citer pasal arwah nie... ni la 1st time ibu dpt tgk wajah to'ki masa mude2... hensem sungguh to'ki ni yer... tujuan ibu letak pic arwah kat sini nak anak ibu kenal saper tok nyang... kalau ibu dah x de sok, tgk la pic tok nyang kat sini yer syg... dan ibu yakin, x sumer org ader pic nie.. ibu pun x de pic ni sebetulnya, tp ibu dpt pic ni dari wan (Mak Zainon)... saper mak zainon nie... haa, kalau nak tau Mak Zainon ni wan ibu.... wan tiri ibu... mane wan kandung ibu? sedey nk ckp, ibu x de pic tok Saodah... dan ibu pun x smpt dgn tok.. saper cucu2 yg smpt ngn tok..... cumer arwah kak fatimah dan abg ibu Mohd Shukry.... tu pun x lame... masa along umur 2 thn tok dah pergi... (al-fatihah buat sumer yg dah tiada).... umur along skrg dah 39 tahun... dah 37thn tok pergi.... arwah to'ki lak dah  16 tahun pergi meninggalkan kami sumer... isshhh... .kalau igt2 bali.. seronok sgt masa arwah to'ki ader... setiap kali musim durian, pastinya to'ki beli durian berbakul2 nak bg anak cucu makan... bukan tu ajer, kalau bulan poser arwah to'ki akan antor murtabak berlapis2 ke tiap2 umah anak2nyer... tp tu semua dah jadi kenangan... 

Anak ibu Syahmi Darwisy... biler dah besar nnt, tunjukkanla pic ni pada sepupu2 mu yer nak... biler kamu dah punyer keluarga sendiri tunjukkanlah pic ini kepada anak2 mu.... ibu nak kamu tau, arwah tok nyang mmg seorang yg berhati mulia.... walaupun arwah ni garang orgnye... tp arwah seorang yg penyanyang... 




Back to Top