0

Sukenye Dia..!!

Sukenye dia.. tu jer yg aku leh cakap... balik keje semalam terus je p amik bb Darwisy kat umah pengasuh dia.. pengasuh pun bukan org lain, sepupu ibu.. biasanye waktu amik mesti ibu singgah minum2 ker, makan2 ker kalau ader kueh... tp semalam mcm malas pulak sbb ibu dah janji ngn ayah nak kuar g ECM.. so ibu terus jer amik bb Darwisy....Masa amik tu dia duk minum susu.. ish2, kuat sungguh dia menyusu.. smp jer umah ibu terus jer kemas umah sikit2.. maklumla, sejak ader anak nie waktu yg ader rase mcm x cukup jer.. so ibu kene la pandai2 cukupkan waktu yg ader... masa otw nak balik umah anak ibu ni bukan main lagi duk mengagah.. terhibur sgt tgk dia sengih2... balik semula citer kat umah... lepas dah siap kemas ala kadar ibu pun lepak2 la ngn bb Darwisy sambil tunggu ayah balik... dlm duk lepak2 tu... bb Darwisy ni bukan main lagi mengagah.. duk sengih2... kadang ader jgk terdengar suara menegur... ya allah, bahagianya rasa.. x ternilai hadiah dan amanah yg kamu berikan ini... tgh duk2 layan si kecik ni ibu pun terfikir nak snap gambar dia... so kite layan la gmbr budak kecik nie yer... harap2 kowang2 yg baca blog ibu ni x bosan la yer... utk anak ibu.. biler kamu dah besar sok, kamu baca la blog ibu yg x berapa nak best nie... jom layan gambo.....

1st snap ~ dia gelak 

sengihnye dia... 

tabik tuan... 

masih mampu tersenyum....

dah pandai tgk kamera

bb Darwisy ni suka sgt kalau duk dlm bb carrier nie...

mood dah x baik.. nak mintak dukung...
0

Kenduri Cukur Jambul..!!



Lama sungguh rase x menaip kat sini.. en3 kali ni nak kongsi citer masa cukur jambul ari tu.. citer ni dah lama tp nak kongsi gak ngn kowang2 sumer... Ayah dan Ibu sepakat nak wat majlis cukur jambul utk bb Darwisy pada 6/2/2010, majlis ni kite org buat kat umah Ma dan Abah.. maklumla, umah kami kecik jer.. Kami cume buat cukur jambul hari tu.. insyaallah, kami akan wat akikah utk bb Darwisy raya haji nnt... doakan dipermudahkan segala urusan yer.. so kiter layan jer la gambar sekitar hari kejadian yer... 


malam sebelum majlis cukur jambul


ole2 untuk tetamu


antara tetamu yg hadir


Abah @ Atok ~ duk potong rambut bb Darwisy


bb Darwisy dah mula gelisah


Ustaz Mustaffa ~ tq to Ust. Muastaffa sudi ketuai majlis berzanji...




Tetamu amik makanan ~ menjamu selera


kaum ibu


Terima kasih pada sumer yg sudi hadir pada hari tu... eh lupe lak nak citer pasal hidangan hari tu.. kami sepakat untuk menjamu tetamu pada hari tu dgn menu 

Nasi Putih
Ayam Kari
Sayur Campur
Sambal Belacan
Ikan Masin
Ikan Tongkol Masak Merah
Bubur Kacang
Air Sirap

saper yg masak sumer tu.. tentunya mak saudara ibu(adik Ma)... tq Mok Lah... 

lastly nak share pic putera kesayangan setelah habis majlis... penat sungguh dia.. sumer org nak dukung... sib baik la putera ibu ni x wat hal yer... 


Nyenyak sungguh dia tido... 


Back to Top