0

Muhammad Syahmi Darwisy








Salam.. inilah wajah anak kesayangan ibu pada hari yg ke 11... sowi lambat up pic kat sini... masa Darwisy umur 5 hari, kene admit sbb kuning.. ibu n Darwisy duk hospital 2 hari 1 malam semalam... Ya, Allah... kesian sgt tgk dia kene duk bawah lampu biru tu... tp kan, Darwisy ni mmg pandai la... biler doktor pakaikan dia spek utk mengelakkan kene sinaran biru tu... dia pandai2 jer nak tanggal kan.. so, ibu ape lagi.. terpaksa la memegang tangan anak ibu nie... dugaan sgt masa duk spital.. Darwisy x nak duk bawah lampu biru tu.. mcm mane... so, terpkasa la ibu pegang n riba dia smp ke pagi.. bukan tu ajer... sampaikan ibu pun kene duk bawah lampu... seawal jam 4 pg... doktor dah tolak katil Darwisy ke makmal utk amik darah... isk.. iskk.. sedey nyer dgr Darwisy nangis, tp nak wat mcm mane.. mmg  kene cek darah br tau kuning dia... doktor ckp kalau kuning dia dah turun leh balik hari ni... ibu ni x putus2 la berdoa supaya anak ibu ni dpt balik umah hari ni jgk... igtkan t/hari dah boleh blk, smp ptg result darah x dpt2.. ibu pun ape lg, dengan selamba g tanyer doktor.. mcm mane keputusan darah.. doktor ckp result dah ader n ibu + Darwisy leh balik ptg ni... waaaa, sukenyer... terus jer ibu tepon Ayah Darwisy... yea.. yea... dpt balik muahahaha.... 

Day 6 - biler dah balik umah, mcm2 la petua org2 tua yg ibu ikut... mandi ngn air daun belimbing buluh la... mandi ngn air asam keping la... minum susu kambing la.. beli ubat kat kedai sen sei la... last but not least... berdoa .... 2 hari skali Darwisy kene cek darah kat klinik kesihatan jalan gambut ktn... smp la kuning dia dah ok baru la x yah g klinik.... 

Alhamdulillah... semalam, setelah usia Darwisy 18 hari, kuning x de lg... syukur sangat... baru la ibu leh rase tenang sket... Syukur pada-Mu Ya Allah...


0 comments:

Post a Comment

Back to Top