Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers
0

AHAD YANG INDAH...!!!

kailan ikan masin


ayam masak daun limau purut

sirap bandung, jus epal, tom yam


tom yam


Ahad yg indah.. itu je la aku leh katakan.. windunye nak menulis kat blog aku ni.. ye la sejak aku demam ari tuh aku mmg x dok mood nak nulih ape2 pun kat blog aku ni... tetiba je ari ni aku der lak mood nak menulih... citer ni mcm ni, kisah yg berlaku hari ahad baru2 ni.. pagi2 buta lagi bos aku dah kol suh aku g keje semalam(nuzul quran).. aku patutnya cuti.. mmg org cuti pun.. huhuhu, bengang campur nak marah.. tp indah sgt sbb biasa nyer hari ahad lepas subuh mesti aku sambung tdo smp t/hari ckit... huhuhu.... tp hari tu aku bangun awal gara2 bos aku tu... biler dh mata ni x leh nak totop lagi aku pun kemas la umah... tgh syok2 kemas umah laki aku bangun n bg tau yg dia nak kuar nak carik sofa baru.. wahhh, sonotnye.. yea yea... dpt sofa baru... mcm teruja sgt... aku pun siap2 la nak pegi carik sofa baru + mak mentua aku pun ader nk bg sofa 2seater jati... mcm cantik sgt.. mcm2 la berputar kepala otak aku ni duk pikir cam ner nak susun nnt, sbbnya umah sewa aku ni sempit... ermmm x pe, yg tu aku tolak tepi sbb laki aku ni mmg pakar susun menyusun ni... heehehe, tq abang... so lepas aku dh bersiap kami pun keluar.. kedai pertama yg kami tuju wescourt kat jln lim hoe lek... erm, x de yg menarik.. aku pun pusing2 la sekitar bandar kuantan ni.. ermm last nyer smp le ke jalan wong ah jang.. ader la satu kedai jual borong... aku pun singgah, perabot kat situ pun not bad.. cute mute belaka, ikut ati nak je aku borong set umah.. tp wat pe nak bazirkan... aku pun pilih la satu sofa l-shape... saiz sedang jer memandangkan umah aku kecik.. tp ok la... cina tu janji nak anto ptg... wah suka nyer... so lepas je beli sofa laki aku anto aku balik umah mak aku... wah, lagi aku seronok... tp dlm pada seronok laki aku ckp nk tinggal aku kat umah ma kejap sbb dia ada hal, nak balik umah sg lembing... aku ok jer.. sbb leh la aku bersembang dgn ma aku.. x yah nak censored pun... hihihi.... masa kat umah ma aku ader la nolong ma wat biskut raya yg org tempah... penat gak... dlm pukul 4 laki aku dtg jemput aku pastu terus jer balik umah sbb cina perabot nak anto sofa... wah lagi.. hihihi... sedang elok jer smp umah cina tu pun smp.. ape lg, kelam kelibut kejap sbb x smpt nak alih sofa lama kita org... tp x pe, laki aku pro bab2 nak mengalih n menyusun ni... ermmm, maka berubahla sudah umah kita org sejak pindah setahun lebih yg lalu... tp mcm de yg missing jer dlm umah aku ni ape yer... ooooo, bunga... x pe, raya lmbt lg... wahai cik bunga kau tunggu ya.. akan ku usahakan utk membodek laki aku... huhuhu.... dlm pd seronok sgt dpt sofa baru aku terlupa la pulak memasak, sib baik la laki aku tu baik hati... dia ckp buka nnt makan kuih jer, pastu baru la kuar makan kat kedai... alhamdulillah... spt org mengantuk di sorong bantal la aku ni.. dgn senyum aku pun cakap ok... tq skali lg abang... lepas solat maghrib aku pun kuar la ngan laki aku ni.. kite org g makan kat sara thai kitchen jalan gambut(wan tom yam).... aku pun order 4 jenis lauk.. cukup la utk kami... aku order tom yam, ayam masak daun limau purut, kailan ikan masin n telor dadar... air lak jus epal dgn sirap bandung... lepas makan ader lg yg best, laki aku ajak aku g dpn terminal makmur tmpt org jual persiapan raya... lagi la aku suka sbb leh la beli bunga.. tp kan, dlm byk2 org meniaga kat situ, x dok pun org jual bunga... adush, fenin sekejap... tp x pe, hari ni aje dah byk mende2 yg mengasyikkan berlaku... sekali lagi aku ucap timekasih ker laki aku... tq abang, sbb sabar ngn karenah sayang selama ni... :-)

0 comments:

Post a Comment

Back to Top