0

RAYA...RAYA...RAYA...!!!

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Salam, ape khabar kawan2 semua... Lama sungguh x berblog.. hehehe, raya sakan.. X nak la merepek yg bukan2 ni nak citer pasal raya... Sehari sebelum hari raya aku kuar gi beli ape yg patut ngan Ma, aku kuar dari kul 10.00am sampai le kul 3.oopm... waaaa, lame tu... smp kene marah lak ngan laki aku sbb lame sgt kuar.. hehehe, biasa la org pempuan... so lepas kuar ngan Ma aku pun terus jer balik umah dan tolong aper yg patut, tp kejap jer sbb aku nak kene gerak balik umah aku sbb tahun ni aku raya kat umah aku sendiri... Mak mentua aku lak yg datang ke rumah aku.. huhuhu cam seronok jer... so, petang dalam kul 6ptg mak mentua aku dah sampai umah aku.. aku ape lagi kelam kelibut la nak melayan dia... siap ader request lagi... aku kene masak rendang.. macam la aku ni terer, tp aku belasah jer la masak rendang tu....


itulah dia rupanya rendang aku...

Lepas jer masak rendang aku pun terus jer kuar g umah MA la pulak.. maklumla, tahun ni abg long aku pun beraya ngan mertua dia... so, aku yg dekat ngan MA kene la jenguk2 jgk umahnya.. dalam kul 1pagi aku pun gerak balik umah... sowang2 tu sbb laki aku kat umah dgn mak mertua aku... smp jer kat umah laki aku ajak aku kuar lagi... adoooiiii letihnye, nak x nak kene la ikut jugak, kang dikatenye aku ni isteri x dengar kate lak... hehehhehe dalam kul 3 pagi baru le kite org balik umah.... MA tolong la anakmu ini, letih banget.... heheheh penat giler aku kul 6pg dah nak kene bangun tolong mak mentua aku lak... tp aku x bangun pun, mmg kurang asam tul aku ni... sib baikla mak mentua aku sporting... dan nasib baik jugak aku x leh sembahyang.. sakit org pempuan.. hehhehe, laki aku kejut aku sebelum dia g sembahyang raye, adushhh malunyer aku.. heheheh tq abang....

Raya Pertama

Pagi raya aku x g mana2 pun, sbb aku mmg penat.. x cukup tdo+letih... tp sempat jugak la aku g umah jiran depan umah aku.. pastu balik jer aku terus jer ZZZZZZZZZZZZ.... sampai petang tu... mmg geli hati sungguh... bukan aku jer yg terZZZZZZ, mak mentua ngn laki aku pun samer... dlm kul 5.30ptg aku terjaga.. pastu aku ajak laki aku g beraya umah sepupu dia kat Air Putih... balik jer dari umah sepupu dia aku terus jer balik umah sbb mak dia dah nak balik... lepas tu baru ler aku g umah parents aku.. hahahah x baik betul la aku ni.. dah malam baru nak g umah ma abah... Mintak ampun abah, ma.... lama jugakla aku kat saner... dalam kul 1pg aku gerak balik umah.... sbb esoknya aku nak tolong ma masak kuah laksa pahang...

Raya Ke- 2

Aktivit hari ini, pagi2 lagi aku dah gerak g umah ma.. tolong ma wat kuah laksa... lepas tu laki aku ajak aku balik Sungai Lembing, umah pakcik dia... sampai jer kat saner sepupu2 dia yg lain pun ader... mak datuk ramainyer.... selama aku kawin ngn laki aku ni, aku x pernah jumpa ngn diaorang.... anak2 diaorang semuanya dah besar2.... terkezut jap aku... hahahaha.... so bermula la sesi berkenalan.. terasa cam pengantin baru lak....pastu dalam syok2 berborak ader la cina datang umah pakcik aku nak tanyer pasal lombong bijih kat sini.... aku pun amik la kesempatan menanye jugak... dah lari topik ni, tp aku nak citer jugak... bijih ni rupenye banyak gred, sowi aku x menanyer sgt.. yg penting aku dpt snap pic, rupa bentuk bijih timah...



inilah rupa timah yg belum dilebur

timah yg sudah dilebur



huhuu.... lepas g umah pakcik dia, kite org singgah lak umah cikgu laki aku ni... so lepak kat saner kejap... borak, makan, minum.... pastu kite org gerak balik umah ma abah la pulak.... ermmm, hari2 balik umah ma abah... tu yg best duk dekat ngan parents... hehhehehe.... smp jer umah ma, sepupu2 aku lak ader kat umah... riuh rendah umah aku jadinya.... dalam pada duk bergumbira, aderlak khabar gembira... sepupu baru jer bersalin dpt bb boy.... eh melalut lak aku ni...
Raya ke-3

Hari ni aktivit aku nak g jalan2 umah kawan2 aku.... antaranya, umah maziah, kak jue n mady... tp ader yg lagi spesel ari tu... laki aku ajak aku berkunjung ke saloon... hahahaha.... ader ker hari raya pi saloon... kiranya aktiviti jugak la kan... rasenye cukup la dulu citer2 di hari raya utk kali ni.. kalau ader lagi nnt aku akan up kan...

0 comments:

Post a Comment

Back to Top