Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers
0

HARI YG MEMENATKAN...

Hari ni tanggal 11 Oktober 2009, dah 9 hari aku x berblog.. lame sungguh aku x merapu kat blog kesayangan aku ni... ok la, entry kali ni aku nak citer pasal hari semalam 10/10/09... hari yg paling penat aku lalui.... kenapa aku penat, jom kiter tengok....

5.00 am

aku dah bangun dan kemas umah sikit pastu mandi and gosok baju...

6.15 am

sembahyang subuh dan bersiap2 nak kuar... korang mesti nak tau aku g manekan.. aku nak g Bandar Pekan @ Bandar Di Raja Pekan, Pahang... naper aku g pagi2 buta ni... jap g aku citer...

6.45 am

Aku dah sampai Kg Ubai, berenti bekfes kat situ makan nasi dagang kat kedai Nasi Dagang Ubai.. mmg best nasi dagang kat situ... patut la kawan2 aku cakap makanan kat situ best esp nasi dagang... aku yg x pernah bekpes pagi2 buta gitu leh abis makan nasi dagang tu... hehehhe so lepas lebih kurang sejam aku berbekpes kat situ.. aku pun teruskan perjalan aku ke pekan... ooppss lupa lak, aku g sane ngan mak mertua aku n kawan dia...

8.30 am

Aku dah sampai pekan.. tempatnyer Pasar Pagi kat bandar pekan... tujuan aku g sini...bawak mak mertua aku g borong tudung n baju2.... adush rupanyer dia nak berniaga la pulak... so aku bertiga pun meronda2 la kawasan sekitar pasar pagi ni.. mmg best la seperti org2 kater... tudung mmg murah giler dan boleh wat niaga dgn keuntungan yg berpatutan... haaa, sape2 yg nak berniaga tu leh la g pasar pagi pekan.... lebih kurang 2jam aku berjalan2 kat pasar pagi dan masing2 telah dpt aper yg dihajati... kami pun bertolak balik kekuantan....

11.15 am

Aku dah smp kat area tanjung lumpur dan singgah basahkan tekak kat satu kedai yg dikenali as "Kedai Pak Mat Hijau" n nape name mcm tu aku x tau .... aku makan jemput pisang n krim puff... setengah jam lepas tu aku meneruskan perjalanan aku nak anto mak mertua aku ngn kawan dia kat cenderawasih tp sblm tu aku singgah MAXIS jap nak bayo bil...

11.50

Aku bengang giler sbb staff kat situ mmg x bagus giler.. nape aku mcm tu sbbnya aku ade masalah dgn bil tepon n brodband aku ni.. so aku ckp kat dia yg aku ni org x cerdik sbb tu nak tanyer... suppose B/Band aku ni RM88/mths... tp dlm bil dia charge aku RM100.. sape x bengang kalau kene byr lebih sdgkan pakej yg diambil tu terang2 menyatakan RM88 jer.. so aku tanye cam ne... korang tau ape dia ckp.. "Puan kene call balik budak yg jual pakej tu pd puan, dan tanye nape jadik mcm tu" korang rase aku leh terima x jawapan dia... semestinya aku x terima... sbbnya, aku pun pernah keje mcm diaorang keje... dan bukan itu jwpn yg patut kita bagi.. patutnya ko kene la ckp, "puan, saya akan buat aduan kes puan ni, dan kami call puan utk pengesahan or kami akan puan kemudian setelah kami check semula kes ini.. " betul x kawan2? so, pempuan yg duk kat kaunter no 5 yg bernama SANTI tu, lain kali tlg bersopan dgn customer anda sbbnya, CUSTOMER ALWAYS RIGHT.....


12.30

Aku anto mak mentua aku dan seterusnya aku balik umah aku.. Home Sweet Home.....

Sebelah Petangya pula....

Aku pi kenduri kawin umah supervisor aku dulu, anak perempuan dia kahwin... lepas g kenduri kawin g jemput mak mentua aku bawak dia g Open House jiran dia masa kat Sg. Lembing dulu... Open House ni kat Inderaura... aduh makan lagi.. banyak sungguh aku makan hari ni... dr pg sampai petang x habis2 aku makan... mcm mane nak turunkan berat... hahhahaha... masa kat open house tu ramai jugak la jmp kawan2 lama mak mertua aku dan en suami.. dlm kul 5.30 ptg kami pun balik n anto mak mentua aku balik umah dia... aku dan en.suami x singgah pun sbb penat... lagi pula kite org nak g umah TUAN UMAH bayo sewa... giler, dah 10hb sewa x bayo lagi... sblm ni x pernah pun lewat.. bulan ni je lewat... hehhehe jgn marah aaa.... kalau dah namenye g bayo sewa kene la aku g umah MA n ABAH... hehehe sampai je sane aku terus jer g dapur... ermmm ape lagi, makan lerrr... heheheh bukan aku jer... semua yg ader kat umah makan...sbb penangan aku... aku makan mee goreng ngn ayam... pastu ayam tu aku siap ratah lagi.... lepak2 borak2 tgk tv pastu lepas solat maghrib kami pun balik ler umah kami.... smp umah mandi2 aku mmg dah x larat nak bukak mata... tp gagahkan jua sbb aku nak tgk M3... abis jer aku terus carik bantal.. wat pe lagi TITO laaaa..... en suami masih lagi menonton Tv.... hehehhe itula cerita aku yg memenatkan.... penuh dgn slot makan2..... hahahahha


0 comments:

Post a Comment

Back to Top