0

MISI MENYELAMAT...!!

Salam semua, di pagi jumaat nan indah dan terang benderang kat kuantan ni... aku nak citer pasal misi menyelamat.. citer ni mcm ni.. semalam masa aku dok syok wat keje kat opis, tetiba jer aku terdengar mcm sesuatu telah melanggar tingkap opis aku...aku pun kuar la nak nengok kot2 budak2 indon yg tengah wat opis baru aku tu gaduh ker... tp rupe2 nya... BURUNG... x sempat aku nak sambar.. dah kucing sambar.. tp aku dgn selambanya berlari kejar kucing tu sbb aku kesian kat burung... nak jadi cerita lain pulak.. bukan aku sorang jer yg kejar kucing tu.. mat2 indon yg tgh wat keje tu pun tlg aku.... akhirnya kami dpt ambik burung tu dr kucing yg kejam tu... aku dengan muka x malu terus jer amik burung dgn berkata kepada indon tu "Maaf ya, burung ni sayer nak.. " dan dgn bertambah x malunya aku terus jer bla masuk opis... hehehe... masuk je dlm opis aku pun terus je bawak burung tu pegi kat sinki simbah air sikit2 kononya nak bagi dia sedar.. leh ke wat mcm tu.. mcm nak sedarkan org pengsan... ermm, berjaya jugak akhirnya.. aku bg burung tu minum... tp x kan minum jer.. mesti kene bagi makan kan.. aku x de makanan burung, yg aku ada waktu tu hanyalah twistes... korang rasa leh ke burung makan twistes.. tp disebakabkan aku takut burung tu mati kelaparan aku bagi jer la... yg penting aku dah bg makan... tp korang mesti tertanya kan, burung tu burung aper... aku pun tak tau burung aper... tp warna mmg cantik.... ader hijau, biru, kuning, oren ngan putih skit... kesian sgt kat burung tu sbb aku letak dlm kotak tissue jer.. yer la, mane nak carik sangkar burung kat opis aku ni.. so ptg semalam jugak aku pegi kedai yg jual haiwan peliharaan carik sangkar burung tuk burung aku tu... mcm ye2 jer aku ni nak bela burung ekk.. tp kan, lepas jer aku tlg selamatkan dia semalam, aku mcm nak sgt bela burung ni... yer la, dulu bela kucing aku kene serang dek kucing aku tu... parut smp skrg ader... baik aku bela burung... senang... biler dah smp umah mula aku bercaka2 ngn burung aku ni... happy sangat... yer la kalau sebelum ni balik umah rasa kosong sgt.... yer la.. anak pun x dok lagi.. hehehe dan aku namakan burung aku tu "MIMI" hahaha mcm2 la aku ni.. tu jer yg aku terpikir... yer la kucing aku dulu pun name mengarut jugak.. antaranya GIANT - dia ni la yg gigit aku... mcm anak rimau... pastu kucing parsi FIVI & BUBU... uiikksss mengarut dah ni smp ke kucing pulak... erm, ok la senang2 nnt aku up gambo MIMI yer.... :-)

0 comments:

Post a Comment

Back to Top