0

ADUHAI PULUT KUNING...!!

hi semua, x tau mcm mane nak mulakan, tp sha nak citer jugak... semalam buat pertama kalinya sha masak pulut kuning... perghh, mmg gelabah giler... bayangkanlan ini 1st time sha nak masak pulut kuning... pagi2 lagi dah kol umah MA tanyer brg2 aper yg perlu dibeli.. maklumla, sha ni makan jer tau.. ni semua gara2 direquest oleh mak mentua.. so pagi semalam sha pegi pasar ngn husband beli ayam 5 ekor, santan 5kilo, serai+lengkuas, beras pulut, bawang besar dan minyak masak.. brg2 lain sumer dah ader kat umah... so lepas beli brg sha terus pegi umah MA... dah sampai2 bukannya terus masak pulut kuning, tp melantak la pulak... ermm, cam ner nak kurus... so lepas makan sha pun mulakanlah apa2 yg patut... dari basuh ayam sampai la ke memasak sha wat sendiri... ok la tu, biler lg nak belajar... so MA pun ajar la mcm mana nak kukus pulut, masak rendang... husband pun tolong jugak, tp byk tlg tgk.. hehehe... lebih kurang pukul 6ptg maka siapla kerja2 memasak ni... akhirnya sha dan tau la cam ner nak masak pulut kuning dgn rendang... tp korang sumer mesti tertanya2 naper banyak sgt sha masak kan... sebetulnya mak mentua sha nak wat tahlil tp antar masjid jer... itula citer pasal pulut kuning sha.... lain kali nak cube masak lagi la... hehehe... ini la rupe pulut kuning sha... hehehe... amik gambar kat opis ni... siap bwk bekal lagi... kira ok laaa..... huhuhu....

0 comments:

Post a Comment

Back to Top