Daisypath Anniversary tickers
CafeMom Tickers
0

ALONG & FAMILIE...!!!


Salam semua, hari ini aku nak smbg lg citer pasal famili aku, kali ni pasal abang aku yg sulong... nama dia Mohd Shukry bin Asli.. Lahir pada 28/04/1971.. 10 tahun lebih tua drpd aku... erm.. dia keje as Pembantu Am Pejabat di Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan Pahang... sudah berkahwin dan mempunyai 4 org anak (1-girl & 3 boys)... Nama isteri dia Rosnani binti Abd Rahman dan anak2nya bernama Nurjannah Ajilah bt Mohd Shukry(16 thn), Muhammad Saifuddin bin Mohd Shukry(15 thn), Muhammad
Syafiq bin Mohd Shukry (9 thn) dan Muhammad Shamin bin Mohd Shukry... (7 thn)... abg aku ni karakter dia, seorang yg pendiam tp kalau nak marah mmg x leh nak thn la.. dia pernah tampar aku sekali masa aku dalam sekolah menengah lagi sbb ader sikit salah faham... tp dia dah mintak maaf kat aku sbb dia tau salah dia.."tu la along, lain kali selidik dulu, kalau betul salah x per, tp jgn la tampar.. hehehhe"... abg aku ni mmg rajin, sbb siang malam bekerja... maklumla anak2 sumer dah besar2 dan tentulah belanja banyakkan... abg aku ni dulu pernah satu ketika suka sgt bermain bola sebelum doktor kater yg dia dah x leh main bola lepas jalani pembedahan lutut... aku pun x paham kenapa... skrg ni dia dah tukar hobi la pulak.. berbasikal bersama2 famili dia la... anak sedara aku yg sulung tu pernah mewakili pahang dalam sukan berbasikal masa SUKMA TRG yg lepas... dgr kater dia terpilih sekali lagi wakil pahang utk SUKMA MELAKA yg akan dtg ni... doa2 la dia akan mendapat kejayaan dan mendapatkan pingat utk negeri pahang tercinta ni.. heheheh.... anak sedara aku yg ke-2 tu lak, berbasikal jgk tp x terpilih pun utk wakil pahang... selain berbasikal dia suka sgt main bola sepak... manakala anak sedara aku yg 2 org tu pun main bola sepak gak wakil utk sekolah masing2 jer la... eh lupa pulak, kakak ipar aku ni kerja as executive kat sebuah sykt shipping di kemaman.. hari2 travel dr ktn ke kemaman... kakak ipar aku ni pun baik orgnya, selalu bg nasihat kat aku.. tp kdg2 garang jugk.. hehheh, "kak nani, jgn marah2 yerk..... itula serba sedikit ttg abg aku dgn familie nya itu.....

0 comments:

Post a Comment

Back to Top